Bookmark and Share
close

איך התהפך השר כץ מהתנגדות חריפה לתמיכה מוחלטת?

יחד עם חברת "מובילאיי" חגגו פוליטיקאים רבים, ובראשם - השר כץ שהכריז על כוונתו להתקין המערכת בכל רכב. ביקור קצר בארכיון מגלה: הוא דווקא מאוד התנגד לכך בעבר

ניתאי ענבי

אל החגיגות של חברת מובילאיי מיהרו להצטרף שלל פוליטיקאים ובראשם שר התחבורה כץ שהודיע על שיחייב על התקנת המערכת בכלי רכב חדשים. אלא שביקור קצר בארכיון מגלה מהר מאוד שלפני כמה שנים, אותו כץ דווקא התנגד בחריפות להתחייבות שכזו.

אם החיוך במשרדי "מובילאיי" לא היה מספיק רחב, שר התחבורה, ישראל כץ, דאג לספק - עוד סיבה למסיבה. השר כץ הכריז במסיבת העיתונאים החגיגית שקיים עם מנכ"ל החברה, זיו אבירם, ומנכ"ל אינטל ישראל, יניב גרטי, כי יחייב כלי רכב חדשים המיובאים לישראל להצטייד במערכות בטיחות מצילות חיים.

"החל מהראשון בינואר 2018, כל רכב שמיובא לישראל יהיה מחויב בהתקנת מערכות הבטיחות", אמר השר. "כתנאי למתן אישור וקבלת הרישיון בישראל". הצו, שעל פי משרד התחבורה אינו דורש הליך חקיקה כלשהו, יחייב התקנת שתי מערכות בטיחות לפחות: בקרת סטייה מנתיב ומערכת שמירת מרחק מלפנים.

התקנה הזו תשלים את חובת ההצטיידות שכבר קיימת על משאיות ואוטובוסים שיצרו 2012 ואילך להצטייד - תקנה שנכנסה לתוקף בשנה שעברה ועליה דווח לראשונה בגלצ. הצעות דומות שהועלו בעבר זכו לביקורת רבה ואפילו זכו לכינוי "חוק מובילאיי", כאילו שר התחבורה מעוניין להעשיר את קופת החברה.

15/03/17 | 07:26