Bookmark and Share
close

המשבר באל על חוזר לבית המשפט

הקרע בין ההנהלה לטייסים בצל התפטרות פקחי הטיסה נמשך, והחברה חוששת שהטייס הראשי יתפטר ויבטל את הרישיונה. יו"ר ועד אל על לשעבר סבר בגלצ כי המשבר עלול לנבוע ממניע אישי

ניתאי ענבי

הנהלת חברת אל על תבקש היום (רביעי) מבית הדין לעבודה בתל אביב למנוע התפטרות של שמונה טייסים המחזיקים בתפקידי פיקוח, שאמורה להיכנס לתוקף בהדרגה עד יום שישי. שלומי עם שלום, ראש אגף משאבי אנוש בחברה, טוען כי "זו התפטרות קבוצתית בלתי חוקית".

בהנהלה מנסים כבר כמעט שלושה חודשים לאייש מחדש את המשרות שהתפנו – אך ללא הועיל. עיקר המחלוקת נוגע לתנאי ההעסקה של 20 טייסים ותיקים, בני 65 ויותר, שאינם מורשים להטיס טיסות מסחריות, אבל פועלים כמדריכים בחברה. אמנם כרגע אין טיסות מבוטלות, אבל הנוסעים מודאגים מההמשך.

החשש הוא שאם שמונת המפקחים אכן יתפטרו, הטייס הראשי של החברה יעזוב את תפקידו כמחאה. במקרה כזה, רישיון החברה מטעם רשות התעופה האזרחית לא יהיה בתוקף, וטיסות החברה יקורקעו.

יוסי לוי, לשעבר יושב ראש ועד אל על, אמר בשיחה עם אסף ליברמן כי המשבר אולי נובע ממניע אישי: "יש אלמנטים שונים שלא קשורים ליחסי עבודה, כנראה משקעים בין הטייסים להנהלה".

ועד הטייסים מסר בתגובה: "גם כשמדובר בחברי הנהלה שאינם שייכים לוועד, היא מקפידה להאשים אותו. זה צעד של אי־אמון בה ובמנכ"ל הכושל שהתאהבו בסכסוך".

15/02/17 | 07:26