Bookmark and Share
close

המירוץ למכונית האוטונומית מעלה הילוך: "טלטלה בתעשייה"

חברות הענק ב.מ.וו הגרמנית ואינטל האמריקנית, בשיתוף עם מובילאיי הישראלית, הכריזו בלאס וגאס על הרצת מערכות נהיגה. סמנכ"ל מובילאיי הסביר בגלצ על משמעות הדבר

מערכת גלצ

בעולם הטכנולוגיה כבר מכנים את התחרות לפיתוח הרכב האוטונומי '"מירוץ חימוש". חברות ענק משתפות פעולה ומשקיעות הון עתק כדי להעלות לכביש מכונית ללא נהג. בתערוכת הטכנולוגיה בלאס וגאס הכריזו אתמול מובילאיי הישראלית, BMW הגרמנית ואינטל האמריקנית על הרצת מערכות הנהיגה שפיתחו בתנאי כביש.

"2017 תהיה שנה רבת התקדמות בחברה שלנו", אמר קלאוס פרוליך, ראש מחלקת הפיתוח ב-BMW. "בניסוי יהיו בערך 40 כלי רכב מתוחכמים מאד. ישתמשו בהם באירופה, בארה"ב ואני מניח שאחד או שניים בירושלים".

בשנת 2016 נרכשו בישראל כמעט 287 אלף על מכוניות חדשות, ונראה שהפקקים יימשכו ללוות אותנו לפחות עד השקת המכונית בשנת 2021.

על רקע ההתפתחויות וההבטחות שהן מביאות, שוחח סמנכ"ל מובילאיי ארז דגן עם אסף ליברמן בתכניתנו "בוקר טוב ישראל". לדבריו, "תעשיית הרכב עוברת טלטלה - מפסיקים לסחור ברכבים ומתחילים לסחור בקילומטרים".

הוא הסביר כי המכוניות האוטונומיות ייכנסו לחיי הצרכן הממוצע במערך המוניות, שאם יהיו אטונומיות יהיו זולות משמעותית. "עדיף שחלק מתשתית של עיר תהיה צי של מכוניות אוטונמיות, מה שמוזיל את הנהיגה בכ-70%, וזו הדרך הראשונית העיקרית בה זה יגיע לשוק".

05/01/17 | 08:21