Bookmark and Share
close

"כתב ההגנה" של פילבר: המסמך פנימי שדוחה את טענות המבקר

בלעדי: במשרד התקשורת משיבים בביקורת משל עצמם לדו"ח שקבע כי המשרד פעל לקדם את האינטרס של חברת "בזק" על חשבון הציבור - טענה שהם מכנים "צילום של מצב זמני בלבד"

שירה נאות

דו"ח מבקר המדינה שפורסם בשבוע שעבר קבע שמשרד התקשורת פעל לקדם את ענייני בזק על חשבון הציבור, אבל בתוך המשרד הדו"ח הזה זוכה לביקורת בעצמו. הבוקר נחשף בגלצ מסמך פנימי של המשרד נגד טיעוני המבקר שהם מכנים "צילום של מצב זמני בלבד".

"כתב ההגנה", הוכן בתוך משרד התקשורת ונשלח למנכ"ל המשרד, שלמה פילבר, כחלק מההכנה לפרסום דו"ח מבקר המדינה. המשנה למנכ"ל ומנהל מנהל הנדסה, מוני שמילה, מפרט בו את הישגי רפורמת השוק הסיטונאי, וכן נתונים שמראים - משרד התקשורת הטיל קנסות גבוהים מאוד על בזק.

כדברי שמילה - "המשרד פעל בפעולות אכיפה רבות הרבה מעבר למשאבים העומדים לרשותו, תוך התמקדות בנושאים החשובים והתעלמות בין עיקר לטפל". כלומר, איזושהי הגנה לטענה לפיה משרד התקשורת הפך ל"רגולטור שבוי" מול בזק ואיבד את הכח מולה.

רשימת הקנסות המצוינת במסמך גם מראה - בשנת 2015 נקנסה בזק בכמעט 17 מיליון שקל על הפרות שונות כלפי משרד התקשורת, 8.5 מיליון שקל מתוכם הם קנס על הפרת תנאי רפורמת השוק הסיטונאי ופגיעה בתחרות.

לאחר שורת נתונים על הצלחת רפורמת "השוק הסיטונאי" שמילה מסכם: "אכן, היו קשיים ביישום ובמימוש, אבל מהנתונים שבידינו היום ניתן בהחלט לומר שהרפורמה מיושמת", ומדגיש: "להבדיל מצילום מצב זמני כפי שנעשה בדו"ח המבקר".

יושבת הראש של הוועדה לביקורת המדינה, חברת הכנסת קארין אלהרר, שאלה בשיחה עם אפי טריגר: "איך יכול להיות שחותמים על הסדר ניגוד עניינים כוזב? ביקשתי לגדר את נושאי הדיון בדו"ח והם טענו: 'כל הדו"ח מצוי בחקירה'. או שניגוד העניינים של רה"מ נחקר או שמנדלבליט לא רצה להשיב".

17/07/17 | 07:32